8 Ocak 2013 Salı


SINIF YÖNETİMİ DERSİ ÇALIŞMA SORULARI
Aşağıda verilen soru ve ifadelere uygun gelen seçeneği işaretleyiniz.
1. Bir öğretmen, sınıf içinde disiplini sağlamak için aşağıdakilerden hangisini öncelikle incelemelidir?
A)      Öğrencilerin beklenti ve istekleri                    
B)      Sorunun kaynağını
C)      Yasa, tüzük ve yönetmelikleri
D)      Okul yöneticilerinin isteklerini
2. Sınıf ortamında disiplin oluşturmanın temel amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A)      Kural koyma
B)      İstenmeyen davranışları önleme
C)      Öğrenmeyi kolaylaştırma
D)      Sınıfı kontrol etme

3. Gökçen okul arkadaşları ile iyi geçinen; sessiz bir öğrencidir. Derslerinde başarılı olabilmek için çaba da gösteren Gökçen bir gün sınıftaki bir arkadaşı ile kavga eder. Öğretmeni Gökçen’e şaşırır ve neden kavga ettiğini öğrenmeye çalışır. Kavganın nedeninin elle tutulur bir şey olmadığını öğrenen öğretmen sorunun kaynağını araştırır. Öğretmen birkaç gün sonra Gökçen’in evde fiziksel cezalarla karşılaştığını, azarlandığını ve hor görüldüğünü öğrenir.

Verilen bilgiye göre Gökçen’in sınıfta disiplin problemi oluşturmasındaki faktör aşağıdakilerden hangisidir?

A)      Toplum
B)      Öğretmen
C)      Ekonomi
D)      Aile
4.Öğretmenin öğrencilerin sınıfta istenmeyen davranışları karşısında aşağıdaki davranışlardan hangisini ilk önce yapması en uygun olur?

A) Davranışları onaylamadığını hissettirmek.
B) Öğrencileri cezalandırmak.
C) Rehberlik servisine öğrencileri yöneltmek.
D) Disiplin kuruluna sevk etmek.

5. Sınıf yönetiminin temel işlevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrenciler arasındaki problemleri çözmek.
B) Öğrencilere karşı otoriteyi oluşturmak.
C) Öğretim ortamını etkili ve verimli kılmak.
D) Öğrencileri disipline etmek.
6. Sınıf yönetiminde öğretmenin temel görevi öğrencide hedef doğrultusunda istendik davranış değişikliğini meydana getirmektir.
Buna göre aşağıdaki öğretmen davranışlarından hangisinin öğrencilerin kendilerini sınıfta güvende hissetmelerine katkısı yoktur?

A) Öğrencilere eşit davranmak.
B) Öğrencilerin kişiliğine saygı göstermek.
C) İlkeli ve kararlı davranmak.
D) Öğrencileri not ile tehdit etmek.

7. Bir sınıfta disiplin sorunu ile karşı karşıya kalınca yapılacak ilk iş aşağıdakilerden hangisidir?
      A) Sorunun niteliğini anlamak
      B) Sorunu idareye bildirmek
      C) Sorunu hemen çözmek
      D) Sorunu diğer öğretmenlere söylemek

8. Çocuklara belirli davranış kalıplarını benimsetmek üzere izlenen yol ve yönteme ne denir?
      A) Öğretm                              B) Disiplin              C) Yaşantı           D) Motivasyon                   



9. Öğretmenin öğrencilerin düşünme ve çalışma etkinliklerini tedirgin edici ansızın etkinlik değişiminden kaçınmasına ne denir?
A) Eş zamanlılık          B) Pürüzsüzlük                    C) Kaos                D) Özdisiplin

10. Sınıfın fiziksel düzeni için aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Sınıfın ideal öğrenci sayısı 10-30 arasındadır.
B) Sınıf camlarının koyu renge boyanması gerekmektedir.
C) Sınıf ortamının 17-24 derece arasında olması gerekir.
D) Sınıfın atmosferinin temiz olması gerekmektedir.
11. Kalabalık sınıflar için uygun olan, sınıfta öğretmenin etkin olduğu ve daha çok anlatım yöntemini kullanmak zorunda kaldığı oturma düzeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bireysel                                           B) Çok gruplu                                     C) V                       D) Sıralı               

12 Aşağıdakilerden hangisi öğrenciyi kopya çekmeye yönlendiren nedenler arasında yer  almaz?
A) Sınıfın gelişmeye elverişli bir atmosferinin olmaması         
B) Öğretmenin modernlikten uzak olması
C) Öğrenmenin amaçlanması
D) Yakalanma riskinin düşük olması
13. Aşağıdakilerden hangisi öğrencinin zorbalık durumunda takınacağı roller arasında yer almaz?
A) Kurban         B) Lider         C) Olayların dışındaki kişi       D) Suçlu
14. Aşağıdakilerden hangisi Olweus’un sınıftaki zorbalık olaylarına karşı okul düzeyinde geliştirdiği program öğeleri arasında yer almaz?
A) Öğretmen –veli görüşmesi      B) Daha iyi danışmanlık     C) Ortak aktiviteler   D) Okul Konferansları
15.  Öğretmenlerin sınıftaki endişelerinin en büyük kaynağı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Disiplini sağlayamama      B) Öğrencilerle iletişim     C) Hoşgörüsüz olma   D) Rekabet
16. “Temel düşünme sürecini kullanarak bilinen veya tanımlanmış bir güçlüğü görerek, bir süreç sonunda en uygun çözüm yolunu seçmek” hangi düşünme türünü açıklamaktadır?
A) Karar Verme      B) Problem Çözme     C) Eleştirel Düşünme   D) Yaratıcı düşünme
17. Aşağıdakilerden hangisi, öğretmenin öğrencilerine soru yönelttikten sonra öğrencilerin düşünmeleri için yapılması uygun yaklaşımdır?
A) Öğrencilerin düşünmeleri için zaman vermek    B) İlk parmak kaldıran öğrencinin cevaplaması    
C) Tüm sınıfın birlikte cevaplaması     D) Ders sonunda öğretmenin cevaplaması
18. Aşağıdakilerden hangisi yüksek başarı getiren özelliklerden değildir?
A) Öğrencilerin dersin hedeflerini bilmesi    B) Zamanın etkin kullanılması  
C) Öğretmenin açık ve bilinçli olması     D) Sürekli belirli öğrencilerin derse katılımı
19. Aşağıdakilerden hangisi düşünmeyi durduran öğretmen davranışlarındandır?
A) Eleştiri      B) Olumsuz ifade     C) Çok sık övgü   D) Hepsi
20. Aşağıdakilerden hangisi öğrenciyi düşünmeye iten öğretmen davranışlarından değildir?
A) 1-2 saniye zaman verme      B) Berraklaştırma    C) Sessizlik   D) Örnek oluşturma
21. Aşağıdakilerden hangisi bir ceza uygulama ilkesi olamaz?
A) Cezai önlem açık olarak alınmalıdır      B) Ceza şahsiyete kaçmamalıdır     C) Cezai önlem derhal alınmalıdır   D) Cezai önlem açık olarak alınmalıdır
22. Sınıf ortamının olası olumsuz etkilerden arındırılmasını amaçlayan öğretmenin rolü, hangi disiplin anlayışını öngörür?
A) Koruyucu disiplin     B) İyileştirici disiplin C) Düzeltici disiplin  D) Yapıcı disiplin
23. Büyük ya da küçük sınıflarda görev alacak öğretmenin başarılı  olabilmesi için neyi iyi bilmesi/uygulaması gerekmektedir?
A) Sınıfa uygun kullanılacak yöntemi bilmesi     B) Çok sayıda araç gereç kullanabilmesi     C) Katı bir disiplin anlayışına sahip olması   D) Öğrencilerin özelliklerini bilmesi

24. Kalabalık sınıfta ....................... ve  .......................... düşmektedir.  (Boş bırakılan yere yazılabilecek uygun sözcükler aşağıdakilerden hangisidir?)
A) Başarı /anlama düzeyi      B) Gürültü/başarı     C) Isı/oksijen   D) Dikkat/disiplin sorunu

25. Aşağıdakilerden hangisi öğrencinin kontrolsüz disiplin yaklaşımlarındandır?
A) Şarkı söylemeye ya da mırıldanmaya başlama   B) Sınıf öğretmenine aşırı bağlanma
C) Sorulara ilgisiz cevap verme      D) Sınıf etkinliklerinde yer almama

26. Aşağıda verilen hangi öğretmen özelliği, öğrencilerin öğretmenlerine saygı duymalarını engellemektedir? 
A) Hava atmayan     B) Adil davranan    C) Öğrencilere çocuk gibi davranmayan  D) Çok sıkı kuralları olan
27. Aşağıdakilerden hangisi,  sınıf yönetiminde sorun yaşayan öğretmenin kendine sorması gereken sorulardan değildir?
A) Onları dinledin mi?    B) Onlara gösterdin mi?    C) Onları övdün mü?    D) Farklı olduğunu gösterdin mi?
28. Aşağıdakilerden hangisi okul başarısızlığı arasında değildir?
A)   Düşük motivasyon
B)   Ailenin etkisi
C)   Kardeş kıskançlığı
D)   Maddi olanakların fazlalığı

28. Aşağıdaki sınıf yerleşim düzenlerinden hangisini sınıfta uygularsak öğrencilerin işbirliği yapmalarını, yardımlaşmalarını ve liderlik özelliklerini geliştirmelerini sağlarız?
A) Konferans masası düzeni     B) Küme çalışması yerleşim düzeni             C) Bireysel yerleşim düzeni
D) Sıralı yerleşim düzeni          
29.Aşağıdakilerden hangisi sınıf çevresini etkileyen fiziksel faktörlerden değildir?
A) Öğrenci Sayısı        B) Sınıf kuralları                C) Renk ve görünüm         D) Gürültü           
30. Öğrencinin öğrenme zamanını artırmak için öğretmenin yapmaması gereken aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fiziksel şiddet kullanmaktan kaçınmalı                         B) Etkinlikler arası geçiş iyi düzenlenmelidir.
C) Öğrencilere karşı otokratik davranmalı                          D) Öğrencilerle etkili bir iletişime girmeli
31. Sınıf ortamında rol yapma ve münazara gibi etkinliklerde kullanılan yerleşim düzeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Daire                        B) Grupların gruplanması     C) U düzeni      D) Sıralı yerleşim               
32. Bir öğretmenin sınıftaki fiziksel ortamı hazırlarken aşağıdakilerden hangisine dikkat etmesi gerekmez?
A) Öğrenci ailelerinin sosyoekonomik durumunun bilinmesi                           B) Öğrencilerin öğretmeni kolayca görebilmesi
C) Öğrencilerin rahat hareket edeceği alanların belirlenmesi                           D) Öğrencilerin sınıftaki etkinliklere rahat katılması
33. Sınıf kuralları belirlenirken aşağıdakilerden hangisinin göz önünde bulundurulmasına gerek yoktur?
A) Öncelikli kurallar açıkça belirlenmeli                     B) Kurallar yorumlanabilir olmalı.
C) Olumlu sözlerle anlatılmalı                                    D) Öğretimsel hedeflere uyumlu olmalı

34. Sınıf Yönetiminde öğrencilerin fiziksel, duygusal ve deneyimsel gelişim düzeylerinin gerektirdiği uygulamaların gerçekleştirilmesini esas alan model aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tepkisel        B) Önlemsel                       C) Gelişimsel                     D) Bütünsel      
35. Sınıf ortamında alınan kararlarda sınıfın bazı özelliklerinin dikkate alınması gerekir. Sınıfta meydana gelen olayların genelde birçok nedeni vardır. Sınıfta aynı anda birçok olay meydana gelmektedir. Bunun için gösterilen tepkiler birçok olayla ilgili olduğu gibi, bu tepkilerin de birçok sonucu olmaktadır.
Bu açıklamaya göre sınıf ile ilgili özelliklerinden hangisi açıklanmıştır?
A) Eş zamanlılık         B) Çok boyutluluk             C) Çabukluluk     D) Açıklılık         
36. Sınıf yönetiminin temel işlevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrenciler arasındaki problemleri çözmek.                    B) Öğrencilere karşı otoriteyi oluşturmak.
C) Öğretim ortamını etkili ve verimli kılmak.                      D) Öğrencileri disipline etmek.
37. Sınıfta yaramazlık yapan öğrenciye yönelik olarak öğretmenin not defterini çıkartıp öğrenciye düşük not vermesi aşağıdaki sınıf yönetim modellerinden hangisine örnek gösterilebilir?
A) Tepkisel Model      B) Güdüleme  Model         C) Gelişimsel Model   D) Önlemsel Model   
38. Aşağıdakilerden hangisi sınıf kurallarını oluşturma sürecinde dikkate alınması gereken noktalardan biridir?
A) Kuralların kesin ve değişmez olması               B)Kuralların öğrencilerin katılımıyla belirlenmesi
C) Kural ifadelerinin olumsuz olması                   D) Kurallara uymayanlara verilecek cezaların bildirilmesi
39. Aşağıdakilerden hangisi sınıf ortamında kural koymanın sağlayacağı yararlardan biridir?
A) Göreve yönelme             B) Amaçlarla araçları yer değiştirme                  C) Çaba düşüklüğü sağlama
D)  Tekdüzelik yaratma                          
40. Bir öğretmenin aşağıdakilerden hangisini ilk derste yapmaması gerekir?
A) Öncelikle otoriteyi sağlamalı              B) Derse hazırlıklı gelmeli               C) Açık yönergeler vermeli
D) Sınıfın kurallarına dikkat çekmeli   
41. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenlerin sorumlulukları arasında değildir?
A) Öğrencinin gelişimini izlemek             B) Öğrenciyi değerlendirmek                           C)Öğrenciyi sorgulamak   D) Öğrenciye değer vermek                        
42. Aşağıdakilerden hangisi çağdaş sınıf yönetiminin boyutlarından biri değildir?
A) Öğretme-öğrenme sürecinin düzenlenmesi                     B) Sınıfta olumlu iklim oluşturma
C) Sınıfın fiziki şeklinin düzenlenmesi                  D) Özel günlerin düzenlenmesi       
43. Aşağıdakilerden hangisi başkalarının hakkına saygı göstermek kuralı içinde yer almaz?
A) Sıraları karalamamak         B) Ders araç gerecini hazırlamak    C) Sınıfı temiz tutmak
D) Ödünç alınanı geri vermek
44. Aşağıdakilerden hangisi olumlu yönetim sisteminin temel unsurlarından değildir?
A) Tutarlı olmak                        B) Takdir etmeye istekli olmak       C) Olumluya konsantre olmak       
Öğrenci davranışından endişe duymak                               
45. Aşağıdakilerden hangisi ödevlerin kontrollerinde kullanılan yöntemler içinde yer almaz?
A) Ödev kontrolleri öğrencilere öğretilmeli                            B)Kağıtların öğrenciler arasında değiştirilmesi
C) Notların kaydında öğrencilerden yardım istenmeli      D) Farklı renkte kalem kullanmalı
46. Aşağıdakilerden hangisi sınıf yönetiminin değişkenleri içinde yer almaz?
A) Rekabet ortamı       B) Kültürel altyapı                 C) Öğrenmeye istekli olma      D) Kendine güven     

Aşağıda verilen ifadelerin karşısına doğru için “D”  , yanlış için “Y” harfini işaretleyiniz.

47. Kalabalık sınıflarda öğrencilerin öğrenmesini etkili kılan oturma düzeni bireysel yerleşim düzenidir.
D
Y
48. Öğrencilerin akademik çalışmalarda sergiledikleri davranışları yönetmek için düzeltmeye dayalı yaklaşım kullanılmalıdır.
D
Y
49. Jacob S. Kounin’in video kaydı araştırmasının  sonuçları uyarma şeklinin başarılı bir sınıf yönetimi için çok önemli bir etken olmadığını göstermiştir. 
D
Y
50.Kounin’in araştırmalarında yer alan “ağırlık merkezi” ifadesi  bir metodu tanımlamaktadır.
D
Y
51.“Sorunu abartmak” ifadesi öğretmenin kendisini acil olmayan bir duruma adamasıdır.
D
Y
52. Öğretmenin söz verilmeyen öğrencilere birazdan sıranın kendilerine gelebileceğini düşündürecek davranışlarda bulunması “grubu harekete geçirme” yaklaşımıdır.
D
Y
53. Öğrencilerin sosyal davranışlarını yönetmek için olumlu yaklaşımın kullanılması uygundur.
D
Y
54. Sorunsuz sınıf yönetimi için öğretmenin hazır bulunuşluk düzeyi etkili bir faktör değildir.
D
Y
55. Realist eğitimciler, çeşitli öğretim yöntemlerinin kullanılmasını önermekte ve öğrencilerin gerçek dünyayı anlamalarına öğretmenin yardım etmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
D
Y
56. Davranışçı modele göre, belli bir davranışın sonucunda ortaya çıkan olaylar, davranışın devam etmesinde etkili değildir.
D
Y
57. Oturma düzeni olarak sıralı yerleşim biçimi klasik sınıf düzenidir.
D
Y
58. Daire yerleşim düzeni dar alana sahip sınıflar için uygundur.
D
Y
59. Çalışma istasyonu yerleşim biçimi, ekip çalışması için uygundur.
D
Y
60. Sınıf yönetiminde önlemsel model, planlama düşüncesine bağlı, geleceği kestirme, istenmeyen davranış ve sonucu  gerçekleşmeden önleme yönelimlidir.
D
Y

BAŞARILAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder