SINIF YÖNETİMİ DERSİ ÇALIŞMA SORULARI
Aşağıda verilen soru ve ifadelere uygun gelen seçeneği
işaretleyiniz.
1. Bir öğretmen, sınıf içinde disiplini
sağlamak için aşağıdakilerden hangisini öncelikle incelemelidir?
A)
Öğrencilerin
beklenti ve istekleri
B) Sorunun kaynağını
C)
Yasa,
tüzük ve yönetmelikleri
D)
Okul
yöneticilerinin isteklerini
2. Sınıf ortamında disiplin oluşturmanın
temel amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Kural
koyma
B)
İstenmeyen
davranışları önleme
C) Öğrenmeyi kolaylaştırma
D)
Sınıfı
kontrol etme
3. Gökçen okul arkadaşları ile iyi geçinen; sessiz bir
öğrencidir. Derslerinde başarılı olabilmek için çaba da gösteren Gökçen bir gün
sınıftaki bir arkadaşı ile kavga eder. Öğretmeni Gökçen’e şaşırır ve neden
kavga ettiğini öğrenmeye çalışır. Kavganın nedeninin elle tutulur bir şey
olmadığını öğrenen öğretmen sorunun kaynağını araştırır. Öğretmen birkaç gün
sonra Gökçen’in evde fiziksel cezalarla karşılaştığını, azarlandığını ve hor
görüldüğünü öğrenir.
Verilen bilgiye göre Gökçen’in sınıfta
disiplin problemi oluşturmasındaki faktör aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Toplum
B)
Öğretmen
C)
Ekonomi
D) Aile
4.Öğretmenin öğrencilerin
sınıfta istenmeyen davranışları karşısında aşağıdaki davranışlardan hangisini
ilk önce yapması en uygun olur?
A) Davranışları onaylamadığını hissettirmek.
B) Öğrencileri
cezalandırmak.
C) Rehberlik
servisine öğrencileri yöneltmek.
D) Disiplin
kuruluna sevk etmek.
5.
Sınıf yönetiminin temel işlevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrenciler arasındaki problemleri
çözmek.
B) Öğrencilere karşı otoriteyi oluşturmak.
C)
Öğretim ortamını etkili ve verimli kılmak.
D) Öğrencileri disipline etmek.
6. Sınıf yönetiminde öğretmenin temel görevi öğrencide
hedef doğrultusunda istendik davranış değişikliğini meydana getirmektir.
Buna
göre aşağıdaki öğretmen davranışlarından hangisinin öğrencilerin kendilerini
sınıfta güvende hissetmelerine katkısı yoktur?
A) Öğrencilere eşit davranmak.
B) Öğrencilerin kişiliğine saygı
göstermek.
C) İlkeli ve kararlı davranmak.
D)
Öğrencileri not ile tehdit etmek.
7. Bir sınıfta disiplin sorunu ile karşı
karşıya kalınca yapılacak ilk iş aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sorunun niteliğini
anlamak
B) Sorunu idareye bildirmek
C) Sorunu hemen çözmek
D) Sorunu diğer öğretmenlere söylemek
8. Çocuklara belirli davranış kalıplarını
benimsetmek üzere izlenen yol ve yönteme ne denir?
A) Öğretm B) Disiplin C) Yaşantı
D) Motivasyon
9. Öğretmenin öğrencilerin
düşünme ve çalışma etkinliklerini tedirgin edici ansızın etkinlik değişiminden
kaçınmasına ne denir?
A) Eş zamanlılık B)
Pürüzsüzlük C)
Kaos D) Özdisiplin
10. Sınıfın fiziksel düzeni
için aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Sınıfın ideal öğrenci sayısı 10-30 arasındadır.
B) Sınıf
camlarının koyu renge boyanması gerekmektedir.
C) Sınıf ortamının 17-24 derece arasında olması gerekir.
D) Sınıfın atmosferinin temiz olması gerekmektedir.
11. Kalabalık sınıflar için
uygun olan, sınıfta öğretmenin etkin olduğu ve daha çok anlatım yöntemini
kullanmak zorunda kaldığı oturma düzeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bireysel B)
Çok gruplu C)
V D) Sıralı
12 Aşağıdakilerden hangisi öğrenciyi kopya çekmeye
yönlendiren nedenler arasında yer almaz?
A) Sınıfın gelişmeye elverişli bir atmosferinin olmaması
B) Öğretmenin modernlikten uzak olması
C) Öğrenmenin amaçlanması
D) Yakalanma riskinin düşük olması
13. Aşağıdakilerden hangisi öğrencinin
zorbalık durumunda takınacağı roller arasında yer almaz?
A) Kurban B) Lider C) Olayların dışındaki kişi D) Suçlu
14. Aşağıdakilerden hangisi Olweus’un sınıftaki
zorbalık olaylarına karşı okul düzeyinde geliştirdiği program öğeleri arasında
yer almaz?
A) Öğretmen –veli
görüşmesi B) Daha iyi
danışmanlık C) Ortak aktiviteler D) Okul Konferansları
15.
Öğretmenlerin sınıftaki endişelerinin en büyük kaynağı aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Disiplini sağlayamama B) Öğrencilerle iletişim C) Hoşgörüsüz olma D) Rekabet
16. “Temel düşünme sürecini kullanarak bilinen veya
tanımlanmış bir güçlüğü görerek, bir süreç sonunda en uygun çözüm yolunu
seçmek” hangi düşünme türünü açıklamaktadır?
A) Karar Verme B) Problem Çözme C)
Eleştirel Düşünme D) Yaratıcı düşünme
17. Aşağıdakilerden hangisi, öğretmenin öğrencilerine
soru yönelttikten sonra öğrencilerin düşünmeleri için yapılması uygun
yaklaşımdır?
A) Öğrencilerin düşünmeleri için
zaman vermek B) İlk parmak kaldıran
öğrencinin cevaplaması
C) Tüm sınıfın birlikte
cevaplaması D) Ders sonunda
öğretmenin cevaplaması
18. Aşağıdakilerden hangisi yüksek başarı getiren
özelliklerden değildir?
A) Öğrencilerin dersin
hedeflerini bilmesi B) Zamanın etkin
kullanılması
C) Öğretmenin açık ve
bilinçli olması D) Sürekli belirli
öğrencilerin derse katılımı
19. Aşağıdakilerden hangisi düşünmeyi durduran
öğretmen davranışlarındandır?
A) Eleştiri B) Olumsuz ifade C) Çok sık övgü D) Hepsi
20. Aşağıdakilerden hangisi öğrenciyi düşünmeye iten
öğretmen davranışlarından değildir?
A) 1-2 saniye zaman verme B) Berraklaştırma C) Sessizlik D) Örnek oluşturma
21. Aşağıdakilerden hangisi bir ceza uygulama ilkesi
olamaz?
A) Cezai önlem açık olarak
alınmalıdır B) Ceza şahsiyete
kaçmamalıdır C) Cezai önlem derhal
alınmalıdır D) Cezai önlem açık olarak
alınmalıdır
22. Sınıf ortamının olası olumsuz etkilerden
arındırılmasını amaçlayan öğretmenin rolü, hangi disiplin anlayışını öngörür?
A) Koruyucu disiplin B) İyileştirici disiplin C) Düzeltici
disiplin D) Yapıcı disiplin
23. Büyük ya da küçük sınıflarda görev alacak
öğretmenin başarılı olabilmesi için neyi
iyi bilmesi/uygulaması gerekmektedir?
A) Sınıfa uygun kullanılacak
yöntemi bilmesi B) Çok sayıda araç
gereç kullanabilmesi C) Katı bir
disiplin anlayışına sahip olması D)
Öğrencilerin özelliklerini bilmesi
24. Kalabalık sınıfta ....................... ve .......................... düşmektedir. (Boş bırakılan yere yazılabilecek uygun
sözcükler aşağıdakilerden hangisidir?)
A) Başarı /anlama düzeyi B) Gürültü/başarı C) Isı/oksijen D) Dikkat/disiplin sorunu
25. Aşağıdakilerden hangisi öğrencinin kontrolsüz
disiplin yaklaşımlarındandır?
A) Şarkı söylemeye ya da
mırıldanmaya başlama B) Sınıf
öğretmenine aşırı bağlanma
C) Sorulara ilgisiz cevap
verme D) Sınıf etkinliklerinde yer almama
26. Aşağıda verilen hangi öğretmen özelliği,
öğrencilerin öğretmenlerine saygı duymalarını engellemektedir?
A) Hava atmayan B) Adil davranan C) Öğrencilere çocuk gibi davranmayan D) Çok sıkı kuralları olan
27. Aşağıdakilerden hangisi, sınıf yönetiminde sorun yaşayan öğretmenin
kendine sorması gereken sorulardan değildir?
A) Onları dinledin mi? B) Onlara gösterdin mi? C) Onları övdün mü? D) Farklı olduğunu gösterdin mi?
28.
Aşağıdakilerden hangisi okul başarısızlığı arasında değildir?
A) Düşük motivasyon
B) Ailenin etkisi
C) Kardeş kıskançlığı
D)
Maddi olanakların fazlalığı
28.
Aşağıdaki sınıf yerleşim düzenlerinden hangisini sınıfta uygularsak
öğrencilerin işbirliği yapmalarını, yardımlaşmalarını ve liderlik özelliklerini
geliştirmelerini sağlarız?
A) Konferans masası düzeni B) Küme çalışması yerleşim düzeni C)
Bireysel yerleşim düzeni
D) Sıralı yerleşim düzeni
29.Aşağıdakilerden
hangisi sınıf çevresini etkileyen fiziksel faktörlerden değildir?
A) Öğrenci Sayısı B)
Sınıf kuralları C) Renk ve
görünüm D) Gürültü
30.
Öğrencinin öğrenme zamanını artırmak için öğretmenin yapmaması gereken
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fiziksel şiddet kullanmaktan kaçınmalı B) Etkinlikler arası
geçiş iyi düzenlenmelidir.
C) Öğrencilere karşı otokratik davranmalı D) Öğrencilerle
etkili bir iletişime girmeli
31. Sınıf
ortamında rol yapma ve münazara gibi etkinliklerde kullanılan yerleşim düzeni
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Daire B) Grupların gruplanması C) U düzeni D) Sıralı yerleşim
32.
Bir öğretmenin sınıftaki fiziksel ortamı hazırlarken aşağıdakilerden hangisine
dikkat etmesi gerekmez?
A) Öğrenci ailelerinin sosyoekonomik
durumunun bilinmesi B)
Öğrencilerin öğretmeni kolayca görebilmesi
C) Öğrencilerin rahat hareket edeceği
alanların belirlenmesi D)
Öğrencilerin sınıftaki etkinliklere rahat katılması
33.
Sınıf kuralları belirlenirken aşağıdakilerden hangisinin göz önünde
bulundurulmasına gerek yoktur?
A) Öncelikli kurallar açıkça belirlenmeli B) Kurallar yorumlanabilir olmalı.
C) Olumlu sözlerle anlatılmalı D)
Öğretimsel hedeflere uyumlu olmalı
34.
Sınıf Yönetiminde öğrencilerin fiziksel, duygusal ve deneyimsel gelişim
düzeylerinin gerektirdiği uygulamaların gerçekleştirilmesini esas alan model
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tepkisel B) Önlemsel C) Gelişimsel D) Bütünsel
35.
Sınıf ortamında alınan kararlarda sınıfın bazı özelliklerinin dikkate alınması
gerekir. Sınıfta meydana gelen olayların genelde birçok nedeni vardır. Sınıfta
aynı anda birçok olay meydana gelmektedir. Bunun için gösterilen tepkiler
birçok olayla ilgili olduğu gibi, bu tepkilerin de birçok sonucu olmaktadır.
Bu
açıklamaya göre sınıf ile ilgili özelliklerinden hangisi açıklanmıştır?
A) Eş zamanlılık B)
Çok boyutluluk C) Çabukluluk D) Açıklılık
36.
Sınıf yönetiminin temel işlevi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrenciler arasındaki problemleri
çözmek. B) Öğrencilere
karşı otoriteyi oluşturmak.
C) Öğretim ortamını etkili ve verimli
kılmak. D)
Öğrencileri disipline etmek.
37.
Sınıfta yaramazlık yapan öğrenciye yönelik olarak öğretmenin not defterini
çıkartıp öğrenciye düşük not vermesi aşağıdaki sınıf yönetim modellerinden
hangisine örnek gösterilebilir?
A) Tepkisel Model B) Güdüleme Model
C) Gelişimsel Model D) Önlemsel Model
38. Aşağıdakilerden
hangisi sınıf kurallarını oluşturma sürecinde dikkate alınması gereken
noktalardan biridir?
A) Kuralların kesin ve değişmez olması B)Kuralların öğrencilerin katılımıyla belirlenmesi
C) Kural ifadelerinin olumsuz olması D) Kurallara uymayanlara
verilecek cezaların bildirilmesi
39. Aşağıdakilerden
hangisi sınıf ortamında kural koymanın sağlayacağı yararlardan biridir?
A) Göreve yönelme
B) Amaçlarla araçları yer değiştirme C) Çaba düşüklüğü sağlama
D)
Tekdüzelik yaratma
40.
Bir öğretmenin aşağıdakilerden hangisini ilk derste yapmaması gerekir?
A)
Öncelikle otoriteyi sağlamalı
B) Derse hazırlıklı gelmeli C)
Açık yönergeler vermeli
D) Sınıfın
kurallarına dikkat çekmeli
41.
Aşağıdakilerden hangisi öğretmenlerin sorumlulukları arasında değildir?
A) Öğrencinin gelişimini izlemek B) Öğrenciyi değerlendirmek C)Öğrenciyi sorgulamak D) Öğrenciye değer vermek
42.
Aşağıdakilerden hangisi çağdaş sınıf yönetiminin boyutlarından biri değildir?
A) Öğretme-öğrenme sürecinin düzenlenmesi B) Sınıfta olumlu iklim
oluşturma
C) Sınıfın fiziki şeklinin düzenlenmesi D) Özel günlerin düzenlenmesi
43.
Aşağıdakilerden hangisi başkalarının hakkına saygı göstermek kuralı içinde yer
almaz?
A) Sıraları karalamamak B) Ders araç gerecini hazırlamak C) Sınıfı temiz tutmak
D) Ödünç alınanı geri vermek
44.
Aşağıdakilerden hangisi olumlu yönetim sisteminin temel unsurlarından değildir?
A) Tutarlı olmak B) Takdir etmeye istekli olmak C) Olumluya konsantre olmak
Öğrenci davranışından endişe duymak
45.
Aşağıdakilerden hangisi ödevlerin kontrollerinde kullanılan yöntemler içinde
yer almaz?
A) Ödev kontrolleri öğrencilere
öğretilmeli B)Kağıtların
öğrenciler arasında değiştirilmesi
C) Notların kaydında öğrencilerden yardım
istenmeli D) Farklı renkte kalem
kullanmalı
46.
Aşağıdakilerden hangisi sınıf yönetiminin değişkenleri içinde yer almaz?
A) Rekabet ortamı B) Kültürel altyapı
C) Öğrenmeye istekli olma D)
Kendine güven
Aşağıda
verilen ifadelerin karşısına doğru için “D”
, yanlış için “Y” harfini işaretleyiniz.
47. Kalabalık sınıflarda öğrencilerin öğrenmesini
etkili kılan oturma düzeni bireysel yerleşim düzenidir.
|
D
|
Y
|
48. Öğrencilerin akademik çalışmalarda
sergiledikleri davranışları yönetmek için düzeltmeye dayalı yaklaşım
kullanılmalıdır.
|
D
|
Y
|
49. Jacob S. Kounin’in video kaydı
araştırmasının sonuçları uyarma
şeklinin başarılı bir sınıf yönetimi için çok önemli bir etken olmadığını
göstermiştir.
|
D
|
Y
|
50.Kounin’in araştırmalarında yer alan “ağırlık
merkezi” ifadesi bir metodu
tanımlamaktadır.
|
D
|
Y
|
51.“Sorunu abartmak” ifadesi öğretmenin kendisini
acil olmayan bir duruma adamasıdır.
|
D
|
Y
|
52. Öğretmenin söz verilmeyen öğrencilere birazdan
sıranın kendilerine gelebileceğini düşündürecek davranışlarda bulunması
“grubu harekete geçirme” yaklaşımıdır.
|
D
|
Y
|
53. Öğrencilerin sosyal davranışlarını yönetmek için
olumlu yaklaşımın kullanılması uygundur.
|
D
|
Y
|
54. Sorunsuz sınıf yönetimi için öğretmenin hazır
bulunuşluk düzeyi etkili bir faktör değildir.
|
D
|
Y
|
55. Realist eğitimciler, çeşitli öğretim
yöntemlerinin kullanılmasını önermekte ve öğrencilerin gerçek dünyayı
anlamalarına öğretmenin yardım etmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
|
D
|
Y
|
56. Davranışçı modele göre, belli bir davranışın
sonucunda ortaya çıkan olaylar, davranışın devam etmesinde etkili değildir.
|
D
|
Y
|
57.
Oturma düzeni olarak sıralı yerleşim biçimi klasik sınıf düzenidir.
|
D
|
Y
|
58.
Daire yerleşim düzeni dar alana sahip sınıflar için uygundur.
|
D
|
Y
|
59.
Çalışma istasyonu yerleşim biçimi, ekip çalışması için uygundur.
|
D
|
Y
|
60. Sınıf yönetiminde önlemsel model, planlama düşüncesine
bağlı, geleceği kestirme, istenmeyen davranış ve sonucu gerçekleşmeden önleme yönelimlidir.
|
D
|
Y
|
BAŞARILAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder